Τι είναι Εργοθεραπεία;

Τι είναι Εργοθεραπεία;

Η Εργοθεραπεία είναι η επιστήμη που θα βοηθήσει τα παιδιά να  κατακτήσουν καινούργιες δεξιότητες, να τις διατηρήσουν αλλά και να επανακτήσουν αυτές που μπορεί να  έχουν χάσει, στο μέγιστο βαθμό των  δυνατοτήτων τους . Με σκοπό τη μέγιστη λειτουργικότητα τους και την ένταξη τους στο κοινωνικό σύνολο.

Η Παιδιατρική Εργοθεραπεία απευθύνεται σε παιδιά με :

  • Μαθησιακές δυσκολίες
  • Διάχυτες Αναπτυξιακές Δαταραχές
  • Διαταραχές Αισθητηριακής Επεξεργασίας
  • Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής-Υπερκινητικότητα( ΔΕΠ-Υ)
  • Δυσπραξία(ανωριμότητα στο προγραμματισμό και συντονισμό της κίνησης)
  • Δυσγραφία(γραφοκινητικές δυσκολίες)
  • Εγκεφαλική Παράλυση
  • Νοητική Υστέρηση
  • Σύνδρομα
  • Ψυχοκινητική καθυστέρηση
  • Δυσπροσαρμοστική συμπεριφορά

Ποιος είναι ο ρόλος του Εργοθεραπευτή;

Ο ρόλος του Εργοθεραπευτή  είναι να αξιολογήσει τις δυνατότητες αλλά και τις αδυναμίες του κάθε παιδιού. Στη συνέχεια, να θέσει στόχους και να σχεδιάσει ένα πρόγραμμα παρέμβασης κατάλληλο για τις ανάγκες του κάθε παιδιού, με σκοπό τη βελτίωση του.

Η Εργοθεραπεία είναι  ευχάριστη για τα παιδιά γιατί παρεμβαίνει μέσω του παιχνιδιού.Είναι  ένας ειδικά διαμορφωμένος χώρος ,με τα απαραίτητα αισθητηριακά ερεθίσματα  τα οποία συνεισφέρουν ,για να καταφέρει το παιδί να γίνει όσο το δυνατόν ανεξάρτητο και λειτουργικό στη καθημερινότητα του.

Πότε ένα παιδί χρειάζεται εργοθεραπευτική παρέμβαση; Αν παρουσιάζει κάποιες από τις παρακάτω δυσκολίες-συμπεριφορές:

  • Δυσκολεύεται να παίξει με άλλα παιδιά
  • Έχει δυσκολία να ολοκληρώσει μια δραστηριότητα
  • Έχει δυσκολία στη συγκέντρωση και οργάνωση
  • Δεν διατηρεί βλεμματική επαφή  με τον συνομιλητή
  • Δυσκολεύεται στην κοινωνική συνδιαλλαγή με συνομηλίκους του
  • Είναι υπερκινητικό , θέλει να βρίσκετε συνέχεια σε κίνηση
  • Έχει καθυστερήσει η ανάπτυξη του λόγου και της ομιλίας
  • Δεν μιμείται
  • Είναι αδέξιο( σκοντάφτει σε αντικείμενα ή έπιπλα, πέφτει συχνά, δυσκολία στην ισορροπία)
  • Δεν περιμένει τη σειρά του στα παιχνίδια
  • Φαίνεται αδύναμο – ξαπλώνει στη καρέκλα
  • Δυσκολεύεται να αυτοεξυπηρετηθεί, ανάλογα με την ηλικία του, να φάει μόνο του, να βάλει-βγάλει τα ρούχα ή τα παπούτσια, να πάει τουαλέτα, κλπ
  • Εμφανίζει αδικαιολόγητες εκρήξεις θυμού ή επιθετική συμπεριφορά
  • Του πέφτουν συχνά αντικείμενα από τα χέρια
  • Δεν δείχνει ενδιαφέρον για παιχνίδια-δεν παίζει με παιχνίδια της ηλικίας του
  • Δείχνει να μην ακούει όταν του μιλάνε – Δεν ανταποκρίνεται στο όνομα του
  • Είναι παθητικό και αρκετά ήσυχο
  • Αποφεύγει να περπατάει ξυπόλυτο ή συνεχώς επιδιώκει να περπατάει ξυπόλυτο
  • Δυσκολεύεται να ακολουθήσει προφορικές οδηγίες
  • Δεν του αρέσουν οι αγκαλιές, αγγίγματα στο σώμα του ,το κόψιμο των νυχιών, το κούρεμα των μαλλιών, το βούρτσισμα των δοντιών.
  • Αποφεύγει να εμπλέκεται σε εξοπλισμό παιδικής χαράς(μονόζυγο-κούνια-τσουλήθρα κλπ)
  • Έχει δυσκολία στον ύπνο
  • Προτιμάει να γράφει και με τα δύο χέρια
  • Δεν έχει καλή σύλληψη μολυβιού όταν ζωγραφίζει/γράφει
  • Κουράζεται εύκολα κατά τη σχολική εργασία
  • Έχει χαμηλή αυτοπεποίθηση-δεν παίρνει πρωτοβουλίες
  • Δυσκολεύεται να ζωγραφίσει εντός πλαισίου, να αντιγράψει σχήματα, να κόψει με ψαλίδι γραμμές , σχήματα ,να κάνει ένα παζλ κλπ
  • Δυσκολεύετε στην αντιγραφή γραμμάτων/αριθμών από τον πίνακα, παραλείπει γράμματα, συλλαβές και λέξεις, καθρεφτίζει γράμματα/αριθμούς.
  • Ο γραφικός του χαρακτήρας είναι δυσανάγνωστος, δυσκολεύεται να οριοθετήσει τα γράμματα/αριθμούς εντός των γραμμών, δεν αφήνει το κατάλληλο κενό μεταξύ γραμμάτων και λέξεων.

Ποιος μπορεί να παραπέμψει το παιδί σε έναν Εργοθεραπευτή;

Συνήθως  παραπέμπουν ο/η παιδίατρος που παρακολουθεί το παιδί, ο/η νηπιαγωγός και ο δάσκαλος ή  η δασκάλα που βλέπει σε καθημερινή βάση και για αρκετές ώρες το παιδί.  Υπάρχουν όμως φορές ,που ο γονέας, μπορεί να δει κάποιες δυσκολίες που αντιμετωπίζει το παιδί του μέσα από την καθημερινότητα και να απευθυνθεί ο ίδιος σε ένα Εργοθεραπευτή.

Μπορεί  κάποιες δεξιότητες να καθυστερήσουν να εμφανιστούν , δεν ανησυχούμε! Περιμένουμε και δίνουμε  λίγο χρόνο στο παιδί. Αν όμως δούμε , ότι  κάποιες συμπεριφορές παραμένουν και το παιδί  δυσκολεύετε να εκτελέσει κάποια δραστηριότητα,  τότε προτιμότερο θα ήταν αυτές οι συμπεριφορές και οι δυσκολίες να εκτιμηθούν από έναν Εργοθεραπευτή.

Comments are closed.